Kledinggroothandel.nl
Kledinggroothandel.nl

Het starten van een kinderkleding winkel

Bij het starten van een fysieke kinderkleding winkel komt veel kijken. In dit artikel zal er een beknopt overzicht worden gegeven van de mogelijke aandachtpunten.

Locatie van winkel

Als eerste dient de ondernemer een goede locatie voor de kinderkleding winkel voor ogen te hebben. Voor het uitkiezen van een geschikte locatie is het verstandig om eerst marktonderzoek te doen. Hierbij dient er te worden onderzocht op welke locatie er al kinderkleding winkels zitten en waar op het ogenblik nog gaten in de markt zitten. Ook is het verstandig om te analyseren of de buurt, waar de winkel moet komen, wel een plek is waar er veel gezinnen met kinderen wonen.

Huur winkel

Wanneer er voor wordt gekozen om de kleding voor kinderen te verkopen via een stenen winkel, dan dient er rekening te worden gehouden met de huur van het pand. Dit is voor veel winkels een grote kostenpost en in het ondernemingsplan dient hiermee rekening te worden gehouden. De keus die hierbij dient te worden gemaakt is of de winkelier kiest voor een dure A1 locatie of een goedkopere B locatie. In veel gevallen is een A1 locatie duurder en dan moet er worden afgevraagd of dit wel wordt terugverdient.

Segment

Bij het starten van de winkel dient door de ondernemer besloten te worden op welk segment winkel hij zich richt. Een kinderkleding winkel heeft namelijk een fysieke locatie die personen uit de directe omgeving zullen bezoeken. Aan de hand van een marktonderzoek kan de ondernemer bepalen of er behoefte is naar kleding uit een hoge-, midden, of het lage segment. Dit kan men doen door enquêtes of gegevens uit het bevolkingsregister te halen. Met deze informatie kan de ondernemer veel beter bepalen naar welk soort kleding behoefte is.

Gerelateerde artikelen over marketing.